Wasserette De Knijper
Wij hebben altijd op basis van vertrouwen kunnen communiceren met het WSP
Het starten van ons bedrijf was een lang traject. Mijn vrouw en ik komen uit de bijstand, we zijn de 60 gepasseerd, en dan is grote plannen maken best moeilijk. Ons bedrijf is nu 4 jaar oud, dus toen we begonnen zat Nederland nog vol in de crisis.
Wij wonen al lang in Woerden, maar komen oorspronkelijk uit Amsterdam. Daar hadden we een zaak die 4/7 heette. Dit omdat we vier dagen open waren en zeven verschillende activiteiten deden. Een van deze activiteiten, het strijken van was- en beddengoed, bleek een groot succes. Later zijn we er ook bij gaan wassen. In Woerden was geen wasserette. Hier zagen we dus een kans. Via het WerkgeversServicepunt Midden-Utrecht werd het mogelijk gemaakt om bij UWV een training te volgen om zelfstandig ondernemer te worden.
Toen de zaak begon te lopen, hadden we wat extra handjes nodig. Toevallig raakte onze zoon rond die tijd zijn baan kwijt. We zijn wederom naar het WSP gestapt, ditmaal met de vraag naar mogelijkheden om onze zoon in dienst te nemen. Hij heeft namelijk een lichte arbeidsbeperking en kan dus niet zomaar overal werken. Met hulp van het WSP is hij uiteindelijk bij ons aan de slag gegaan.
Wij hebben altijd open en op basis van vertrouwen kunnen communiceren met het WSP. In mijn ogen is bureaucratie de grootste hindernis bij het helpen van mensen. Als je dat kunt omzeilen, krijg je een beter resultaat voor beide partijen.